8 דרכים לשמור על בריאות בעונת הסתיו

שיתוף ב facebook
Facebook

עם בוא הסתיו התקצרות הימים והתקררות מזג האוויר, זו העת להתמקד עוד יותר בעצמנו ובבריאותנו.  להלן שמונה דרכים מהנות ופשוטות לשמור על בריאות הגוף והנפש במהלך עונת הסתיו.

1. הצמדו לבסיס ולשורשים שלכם – עם הירידה בטמפרטורות, הצמחים מאבדים עלים, האנרגיה שלהם חוזרת לשורשים. אנשים, כמו צמחים, יכולים לשגשג במהלך חודשי הסתיו על ידי התמקדות בשורשים והתמקדות במטרות הבסיס. זה הזמן לחזור אחורה ולחשוב מה באמת מביא ערך לחיינו, להיות בהודיה על הטוב שקיים ולדייק את הכוונות למה שאנחנו צריכים להמשך ההתפתחות שלנו. כך, שברגע שהאביב יגיע, נהיה מוכנים לפרוח.

2. הקפידו על מזונות ,תבלינים וצמחי מרפא עונתיים. זה הזמן לחמם את גופנו עם מרקים באופן כללי ומרקים תומכי חיסון בפרט. לצרוך יותר ירקות שורש וירקות עלים כהים מוקפצים. צמחים כמו כורכום וג'ינג'ר, יכולים לשמש גם כתבלינים טחונים וגם לחליטות.

3. חזקו את המערכת החיסונית שלכם. צרכו מזונות תומכי חיסון כמו פטריית ריישי . חליטות צמחים כמו ג'ינג'ר לימון ודבש. מזונות חרפרפים כמו בצל, שום וחזרת.  בעת הצורך השתמשו בתוספי מזון כמו ויטמין C , ויטמין D ואבץ.

4. השתמשו בשומנים בריאים כמו שמן קוקוס, ושמן זית. באופן חיצוני ופנימי. מחקרים מראים ששומנים בריאים הינם חיוניים לגופנו. הם מסייעים לבריאות הלב וכלי הדם .ניתן להוסיף שמן קוקוס לקוואקר ולהכין ממנו גרנולה משובחת.
הקפידו על נוהל עיסוי שבועי בשילוב שמנים אתריים וחמאת שיאה מזינה המשפרת גם  את לחות הגוף.  (ניתן לתאם כאן עיסוי רפואי בשילוב ארומתרפיה).

5. תרגלו טכניקות הרפיה. לאחר ימי הקיץ העמוסים, גופנו מאט באופן טבעי. רבים מאיתנו מבלים יותר שעות בבית, כשלומדים לנהל את הסטרס בחיינו ניתן להמנע מעומס על התאים והמערכות של גופנו, תרגול הרפיה מאפשר למצוא שלווה ותכלית. ניתן להביא אנרגיה רגועה ומרגיעה באמצעות תרגול טכניקות נשימה, מדיטציה, מיינדפולנס ודמיון מודרך. רצוי להוסיף גם אמבט צמחים חם ושתיית כוס חליטה מצמחים מרגיעים כמו קמומיל, ורבנה ומליסה (כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לגבי צמחים מותאמים אישית).

6. הישארו פעילים. חוסר פעילות גורם לקיפאון של מערכת הלימפה, מאט את זרימת הדם ואת חילוף החומרים, ומאתגר את המערכת החיסונית שלנו. בין אם אתם בוחרים בפעילות חברתית, יוגה בפארק או טיול פריחות של הסתיו, הקפידו להזיז את הגוף עם עדיפות לפעילות בחוץ.

7. הקפידו על אינטראקציות חברתיות – עם בוא הסתיו קיימת נטייה להסתגרות והשארות בבית. מחקרים שונים מראים קשר ישיר בין אינטראקציות חברתיות וקיומן של מסגרות חברתיות ובין מדד האושר האישי. נמצא שאנשים בעלי מסגרת חברתית ומשפחתית איתנה, נטו למצב רוח טוב יותר מאשר אנשים בודדים החסרים רשת חברתית ופעילות. המחקרים ספקו תוצאות דומות בקרב מבוגרים בגיל השלישי, ובקרב צעירים בשנות העשרים לחייהם. המשותף לשתי הקבוצות, הוא שהבדידות מפחיתה שביעות רצון מהחיים והיא בולטת כאשר המערכות החברתיות אינן מוצקות וברורות. במידה ואין מספיק אינטראקציות חברתיות פנו לעזרה בטיפול רגשי על מנת למצוא את המשאבים והכוחות המצויים בחייכם.

8. היו מסונכרנים עם הטבע. אמא טבע מספקת את כל הרמזים הדרושים לנו. הרמז הבולט הוא שינה בהתאם למחזור הטבעי. לא במקרה הימים מתקצרים. כאשר הצמחים משילים את עליהם ובעלי החיים צדים ומתאספים לקראת החורף, ברור שהטבע מאותת לנו להזין את עצמנו, להאט, ולישון קצת יותר. כדאי להקפיד על היגיינת שינה ולשלב חליטות צמחים כמו פסיפלורה ולריאן, המשפיעים על שינה טובה. כך ישתפרו הן איכות השינה  והן שעות הערות.

אני מקווה שטיפים אלה יעזרו לכם לשמור על הבריאות כך שתוכלו ליהנות ממלוא יופיו של הסתיו. 

מאמרים אחרונים בבלוג

התמודדות קשישים עם עומס חום ותנאי שרב

אוכלוסיית הקשישים רגישה במיוחד לעומס חום ועלולה להיפגע מכך באופנים רבים. הגוף יודע לקרר את עצמו באמצעות נידוף זהה כאשר טמפרטורת הסביבה

ניקוי רעלים עדין לגיל השלישי

קיימות הוכחות רפואיות לכך שמה שאנחנו אוכלים משפיע באופן ישיר על בריאותנו הכללית. במילים אחרות קיימת התאמה בין מה שאנו אוכלים לבעיות