ניקוי רעלים עדין לגיל השלישי

שיתוף ב facebook
Facebook

קיימות הוכחות רפואיות לכך שמה שאנחנו אוכלים משפיע באופן ישיר על בריאותנו הכללית. במילים אחרות קיימת התאמה בין מה שאנו אוכלים לבעיות בריאותיות שיכולות להופיע.

רבים מבני הגיל השלישי סובלים מרמות גבוהות של רעלים בגוף בעקבות הרגלי אכילה לקויים. בנוסף, רבים מהם נוטלים תרופות מסוגים שונים לטיפול במחלות המאפיינות את הגיל. כל תרופה משאירה כמות רעלים מסוימת בכבד, וכאשר כמות התרופות גדולה גם הצטברות הרעלים עולה בהתאם.

לפני שמתחילים בתהליך ניקוי רעלים, חובה להתייעץ באנשי מקצוע רופאים ו/או נטורופתים על מנת לוודא ששיטת הניקוי הנבחרת מתאימה לכל אחד מכם באופן אישי. במצבי חולשה או ויטליות נמוכה ניקוי רעלים אינו מומלץ ויכול אף להוביל להחמרה במצב.

איך נדע האם כדאי לאדם בגיל השלישי לבצע תהליך של ניקוי רעלים?

אם הרעילות בגוף גבוהה, יכולה להיות לה השפעה שלילית ביותר על קשישים. קיימים כמה סימנים, שעשויים להצביע על כך שהגוף מכיל כמות גבוהה של רעלים וביניהם: עצירות, כאבי ראש, כאבי שרירים ותזונה המתבססת על מזון מעובד.
המטרה בניקוי רעלים איננה בהכרח לצורך ירידה במשקל, אלא כדי לשפר את הבריאות הכללית באמצעות פינוי הרעלים מהגוף.

הנה כמה טיפים לניקוי רעלים עדין ובטוח:

  • הימנעות ממזונות מסוימים
    הצעד הראשון בכל תהליך ניקוי הוא הימנעות ממזונות מסוימים כגון: מזונות מעובדים ביניהם סוכר וקמח לבן, מזונות אלרגניים כגון חיטה ומוצרי חלב ומזונות מעוררי מערכת עצבים כגון אלכוהול וקפאין.  
  • לשתות מים
    שתייה של 8 עד 10 כוסות מים ביום היא הדרך הטבעית ביותר לסייע לגוף בניקוי רעלים. הכליות מסייעות בפינוי פסולת. צורה נוספת של ניקוי רעלים באמצעות מים יכולה להיות במקלחות חמות וקרות.
  • הגברת צריכה של מזונות מסוימים
    הגברת צריכת מזונות טריים כמו פירות וירקות דגנים מלאים.
    ירקות מתאימים במיוחד לתהליך ניקוי הם: סלק, ברוקולי, גזר, כרוב, בצל, צנוניות ונבטים. שום וכורכום מסייעים גם לניקוי רעלים.
    פירות מסוימים, במיוחד פירות אורגניים יתאימו בניקוי רעלים של קשישים. פרות אורגניים נקיים מכימיקלים ובעלי תכולת נוזלים גבוהה המסייעת בפינוי רעלים. פירות מתאימים במיוחד הם פירות יער, ולימונים. חשוב לצרוך פרות שלמים ולא מיצי פירות, מכיוון שמיצים אינם תחליף טוב בשל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם.
  • פעילות גופנית
    מסייעת לעיכול והיא דרך בריאה לניקוי רעלים באופן טבעי. זאת בשל העלייה בטמפרטורה הפנימית של הגוף ושיפור בזרימת הדם לאיברים. זרימת דם טובה, מצד אחד מזינה את האיברים והרקמות, ומצד שני גורמות להזעה ומשחררות רעלים דרך נקבוביות העור.
    פעילות גופנית יכולה להיתפס כמאתגרת, אבל זה יכול להיות משהו פשוט כמו ללכת, לרכוב על אופניים או לשחות. תרגול יוגה זו דרך מצוינת לפנות מהגוף רעלים ולפנות מהנפש מחשבות שליליות.
  • להירגע ולנשום
    נשימה אולי איננה נתפסת כניקוי רעלים, אך זהו תהליך הניקוי הטבעי ביותר שיש בגופנו. כל תהליך ניקוי רעלים צריך לקחת בחשבון את הזמן כדי להירגע ולנשום. כאשר מתמקדים בנשימה זה יכול לווסת את פעולת הלב ולעזור לתהליך החמצון של הדם. בהמשך תהליך זה מוביל חומרים מזינים חיוניים לזרם הדם והכרחיים לתהליך ההבראה של הגוף.

אני מלווה אנשים בתהליכי ניקוי ומתמקדת בליווי קשישים תוך התאמת התוכנית באופן אישי למצב הגופני והנפשי.

לפרטים על סדנת ניקוי הרעלים לגיל השלישי נפגשים בזום מכל הארץ אפריל 2021 לחצו כאן. 

מאמרים אחרונים בבלוג

8 דרכים לשמור על בריאות בעונת הסתיו

עם בוא הסתיו התקצרות הימים והתקררות מזג האוויר, זו העת להתמקד עוד יותר בעצמנו ובבריאותנו.  להלן שמונה דרכים מהנות ופשוטות לשמור על

התמודדות קשישים עם עומס חום ותנאי שרב

אוכלוסיית הקשישים רגישה במיוחד לעומס חום ועלולה להיפגע מכך באופנים רבים. הגוף יודע לקרר את עצמו באמצעות נידוף זהה כאשר טמפרטורת הסביבה