תזונה טבעית

שיתוף ב facebook
Facebook

תזונה טבעית  חשובה ביותר לשמירה על בריאותו התקינה של גופנו. מחקרים מוכיחים, כי המזון שאנו אוכלים משפיע על פעילותו התקינה של הגוף, מניעת מחלות ואף ריפוין. זה לא משנה אם אתם בני שמונה-עשרה או שמונים, החיוניות המרץ והחיות שלכם תושפע ישירות מהתזונה שלכם בעבר ובעיקר מהתזונה שלכם בהווה. על-כן עלינו להתייחס למזון שאנו מכניסים לגופנו על מנת להביא את גופנו למצב אידיאלי של בריאות, מניעת מחלות, ריפוי מחלות והאטת ההזדקנות.

הכלל הראשון בתזונה הנטורופתית הינו:  "לא לעשות נזק". כלומר לספק לגוף את רכיבי המזון החיוניים ללא רכיבים מזיקים.

We are what we eat

כאמור המזון הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לבריאות הכללית.
האוכל שאנו אוכלים הופך ממש למי שאנחנו, ומשפיע על רווחתנו הגופנית, הנפשית ואפילו הרגשית.
תזונה לקויה הוכחה כגורמת למצבים כמו יתר לחץ דם, מחלות בכלי הדם, השמנת יתר וסוכרת.
בחירת סוג המזון תורמת לבריאות המוח האופטימלית, ולמעשה מהווה כלי לתמיכה ואף לשיפור הקוגניציה. בעולם קיימים שפע של מזונות, עם זאת על-מנת לשרוד, גופנו זקוק לאבות המזון שכולנו מכירים: פחמימות, שומנים, חלבונים כולל ויטמינים ומינרלים. הרכב המזון שלנו קובע את מבנה התאים בגופנו, בנוסף משפיע על ההרככב הגנטי, משום שאבות המזון הם אבני הבניין של ה DNA . 
לכן נרצה בהזנה מיטיבה לגופנו. אם בעבר הייתה תת תזונה בשל רעב ומחסור, כיום קיימת תת תזונה על בטן מלאה. היום כמעט ולא קיים רעב משום ששיש שפע של אוכל אבל הוא אינו בהכרח מזין.  התזונה הטבעית מתייחסת לאיכות המזון.

מזון בריא וטבעי

בכל הנוגע לתזונה בריאה אין כלל אחיד לכולם, אף על פי שהפחתה בסוכר מלח ומוצרים מעובדים נכונה לכולם.
על מנת למנוע מחלות ואף לרפא אותן  עלינו לפתח מודעות לאיכות המזון לצד הבנת גופנו וחיבור לעצמנו  כך נוכל להבין היטב מה הכי מתאים לבריאותנו.
כדאי לשים לב שתזונה איננה מתאימה לאותו אדם בכל זמן. בני אדם שונים זה מזה לכן תזונתנו וצרכינו שונים, וכן כשם שאנו מתפתחים, גדלים ומשתנים עם השנים כך גם תזונתנו צריכה להיות דינמית ולהשתנות ולהתפתח עם השינויים החלים בנו ובהתאם להם.

עקרונות המזון הטבעי הם פשוטים:
מזון טבעי – כל מה שבא מהטבע, ללא ריסוס, ללא כימיקלים, ללא עיבוד או כל תהליך מלאכותי.
מזון עשיר באנזימים –מזון שיש בו אנזימים פעילים כגון אלה המצויים בירקות, בפירות ובנבטים.

מזון חיוני – מכיל את כל הויטמינים, המינרלים, חומצות אמינו ועוד הנחוצים לגוף לשלמות תפקודו, למניעת מחלות ולטיפול בבעיות קיימות אם ישנן.
מזון מותאם לאדם  – מתעכל בקלות והגוף יכול להשתמש בו בקלות לאנרגיה זמינה, הוא מרגיע את הנפש, מספק תחושת שובע.
מזון איכותי –  מזון שגדל בקרקע איכותית עם תנאים מתאימים בצורה אורגנית ללא דישון סינטטי, ללא ריסוסים וללא כל התערבות כימיקלית.

אז איך מיישמים תזונה בריאה וטבעית?

הגישה שלי היא שאם אין מגבלה ספציפית כמו אלרגיות ורגישויות למזון או מחלות מסוימות, אין סיבה לא להנות מהדברים שאנחנו אוהבים גם אם הם לא כל כך בריאים. המפתח הוא לשמור על מידתיות. ולא לשכוח " אויבו של הטוב הוא הטוב ביותר".
מניסיוני, הדרך קלה יותר לשינוי תזונתי מתאפשרת לפי כלל ה- 80-20  שאומר:  אם 80% מהתזונה היא נכונה  ו 20% היא לא טובה עדיין הגוף יודע לשמור על בריאות.
על פי גישה זו כל אדם יכול לבחור מה זה אומר עבורו, למשל בכל ימות השבוע שומרים על תזונה בריאה ומסודרת, ובסוף השבוע משחררים, או הביתה מכניסים רק דברים בריאים ובחוץ מזמינים כל מה שאוהבים.

ללא ספק הדרך הטובה ביותר להצלחה והתמדה הינה: להיות בליווי של אנשי מקצוע.  כאשת מקצוע אני מלווה עשרות אנשים בתהליכים של התאמת תזונה באופן אישי לגיל ולמצב הבריאותי, מותאם לאורח החיים והעדפות המזון שלכם.  התהליך הוא הדרגתי ושם דגש על מזונות רצויים לבריאותנו ופחות על מזונות שלא רצויים לבריאותנו.

על תזונה מותאמת לגיל השלישי ניתן לקרוא בבלוג שלי. 

מאמרים אחרונים בבלוג

8 דרכים לשמור על בריאות בעונת הסתיו

עם בוא הסתיו התקצרות הימים והתקררות מזג האוויר, זו העת להתמקד עוד יותר בעצמנו ובבריאותנו.  להלן שמונה דרכים מהנות ופשוטות לשמור על

התמודדות קשישים עם עומס חום ותנאי שרב

אוכלוסיית הקשישים רגישה במיוחד לעומס חום ועלולה להיפגע מכך באופנים רבים. הגוף יודע לקרר את עצמו באמצעות נידוף זהה כאשר טמפרטורת הסביבה